laupäev, 4. november 2017

Mart Juur "Iff. Suur loterii"

Ükskord juhtus nii, et isehakanud sugulane, ansambli Supernova laulja ja laulukirjutaja Rainer võttis ühendust ja ütles, et neil on üks laul Eesti Laulu poolfinaali pääsenud ja kas mu mees oleks nõus nende bändile ja ka solistile juuksuriks tulema. Sest see oleks lihtsalt nii äge.

Eks me siis läinud ka, poolfinaali koos lastega ja finaali ilma lasteta. Robbie tegi oma töö ära, poisid nägid välja nagu ponksid. Ja juhuslikult oli nende solistiks Iff.

Eile oli Kuressaares Iffi uue plaadi ja raamatu esitlus. Muidugi käisime. Käisin ka Rahva Raamatus tema autogrammitunnil ja see lõppes mitte ainult ühe, vaid kahe signeeritud raamatuga (maksma minnes kohtusin leti ees Mehis Tulgiga, kes oli just uue partii "Foogte" müügile toonud ja kui ma küsisin, et oi, kas neid võib siit kohe võtta, ütles ta et jaa, ja kas ma tahan, et ta midagi raamatu sisse kirjutab ka...). Pluss veel ühe allahinnatuga. Aga see selleks. Raamatust pidin rääkima.

Mina olin isiklikult kuulnud sellest raamatust ja selle mõttest eelnevalt. Tean, et oli pettunud inimesi, kes arvasid, et see on Iffi elulooraamat. Ta ise on aga korduvalt enne juba rääkinud, et tema eluajal temast elulooraamatut ei ole ega tule. "Suur loterii" on raamat tema jaoks kuidagi märgilise või muidu tähtsusega lauludest, osad neist meile tuntumad ja osad vähem tuntud. Seal on nende laulude sõnad, igaühe juures ka mingi sellega seostuv lugu ja lisaks hunnikute viisi pilte.

Ma ütleks, et kui keegi sellise raamatu ideega välja tuleb, siis võib see olla ainult Iffi või Mäksi kaliibriga laulja. Mingi suvalise laulja lauludest lugeda ei tea kas viitsikski. Aga no Linna on Linna ja tema laule teavad nagunii ka paljud peast. Need on juba aastakümneid ta enda repertuaarist kaugele välja kasvanud.

Mina ütleks, et väga tore lugemine. Ivo Linna on nagu Kristiina Šmigun, kogu rahva oma. Ja kui te minu käest küsite, siis saab ilmselt sellest raamatust tema isiku kohta rohkem teada kui tavalisest elulookirjeldusest.

Lugege kõik. See on ju Iff.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Gabriel García Márquez "Augustis kohtume"

Varraku märtsiraamat.  Gabriel García Márquez on ilmselgelt kõige tuntum selle poolest, et kirjutas raamatu "Sada aastat üksildust"...